Obowiązek zgłoszenia adresu do e-Doręczeń

Obowiązek zgłoszenia adresu do e-Doręczeń

Drogi Przedsiębiorco,

Pragniemy Cię poinformować o obowiązku zgłoszenia adresu do e-Doręczeń, który dotyczy wielu podmiotów gospodarczych. Większość firm zostanie objęta tym obowiązkiem już od 1 kwietnia 2025 r. Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat.

Czym jest adres do e-Doręczeń?

E-Doręczenia to usługa, która umożliwia oficjalną komunikację z administracją publiczną (m.in. z urzędami skarbowymi, ZUS, KRS) w sposób prawnie równoważny z listami poleconymi za potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu możliwe będzie wysyłanie i odbieranie dokumentów urzędowych elektronicznie, dzięki zarejestrowanemu w publicznym rejestrze adresowi elektronicznemu. Docelowo usługa e-Doręczeń zastąpi tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję przez ePUAP.

Kto jest zobowiązany do założenia adresu do e-Doręczeń?

Obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń dotyczy m.in.:

przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG

przedsiębiorców zarejestrowanych w KRS

Kiedy przedsiębiorca musi mieć adres do e-Doręczeń?

Termin na wdrożenie e-Doręczeń, zależy od daty rejestracji firmy w CEIDG albo w KRS:

od 1 kwietnia 2025 roku – firmy zarejestrowane w KRS przed 1 stycznia 2025 roku,

od 1 października 2026 roku przedsiębiorcy zarejestrowani w CEIDG przed 1 stycznia 2025 roku – do tego czasu założenie adresu do e-Doręczeń jest dobrowolne,

 firmy, które rejestrują działalność w CEIDG albo w KRS od 1 stycznia 2025 roku, zakładają skrzynki do e-Doręczeń podczas rejestracji.

 

Uwaga! Przedstawiciele zawodów zaufania publicznego (m.in. adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi), mają obowiązek posługiwania się e-Doręczeniami od 1 stycznia 2025 roku.

Szczegółowy harmonogram terminów wdrażania e-Doręczeń możesz znaleźć tutaj: harmonogram.gov.pl

Jak uzyskać adres do e-Doręczeń?

 Twoja firma może korzystać z darmowej usługi e-Doręczeń u publicznego dostawcy, składając wniosek drogą elektroniczną na stronie internetowej: wniosek na biznes.gov.pl.

 Twoja firma może również skorzystać z adresu e-Doręczeń od komercyjnych dostawców, których listę znajdziesz tutaj: lista dostawców komercyjnych na gov.pl.  Sposób uzyskania adresu określany jest bezpośrednio przez danego dostawcę. W tym przypadku usługi w dużej mierze mogą być objęte abonamentem rocznym, który również jest określany przez danego dostawcę.

Jak korzystać z adresu do e-Doręczeń?

Firmy zarejestrowane w CEIDG oraz w KRS, które założyły adres do e-Doręczeń u publicznego dostawcy, korzystają ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy na Biznes.gov.pl.

Nasza pomoc w rejestracji

Aby ułatwić Ci spełnienie nowych wymogów, oferujemy usługę pośrednictwa w:
 Założeniu adresu do e-Doręczeń u publicznego dostawcy oraz
 Zgłoszeniu administratorów skrzynki (np. członków zarządu, właścicieli firm lub osób wskazanych).

Jeśli chcesz skorzystać z naszej pomocy, prosimy o zgłoszenie na adres e-dorecznia@ekkom.com.pl, a skontaktujemy się niezwłocznie i przeprowadzimy cały proces za Ciebie.

Wiceprezes Zarządu

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*